Udnyt Facebook til annoncering

Facebook er det mest populære sociale medie i Danmark. Over 75 % af befolkningen bruger Facebook eller har en Facebook-konto. Er du en lille virksomhed – eventuel en mellemstor eller større virksomhed – så kan du benytte dig af Facebook annoncering, hvis du gerne vil nå ud til en bredere målgruppe mv.. Facebook annoncering er oplagt til dig, som gerne vil gøre din målgruppe opmærksom på dit produkt eller tjenesteydelse. Det vigtigste er selvfølgelig, at din målgruppe bliver eksponeret for dine annoncer.

Personligt er jeg selv en freelance musiker, som kører ud og spille til diverse pop-up-arrangementer, mindre festivaler, byfester og meget andet. Lige nu er det dog svært at have en fast indkomst. Det skyldes først og fremmest coronakrisen. men allerede nu har oplever jeg udsolgt til mine jobs i efteråret, som jeg allerede har arrangeret med min manager. 

Facebook-annoncering – nå ud til flere i din målgruppe 

Med Facebook-annoncering kan du nå ud til din målgruppe på en yderst effektiv måde. Jeg har selv en Facebook-side, hvor jeg har lidt over 100 medlemmer. Men jeg plejer at spille koncerter for +1.000, og derfor ved jeg, at der er et meget større publikum, som – hvis jeg selv skal sige det – bare venter på at blive eksponeret for mine kampagner. Det bredere publikum har jeg mulighed for at få fat på gennem Facebook-annoncering. 

Jeg har derfor taget kontakt til et bureau, som kan hjælpe mig med at komme i kontakt med mit publikum. Facebook-annoncering kan klares på flere forskellige måder. Jeg er dog ikke selv så meget inde i alt det tekniske. Men jeg ved dog, at min målgruppe er blevet valgt ud fra nogle forskellige variable som: alder, køn, lokation mv. Har min målgruppe samtidig linket nogle bestemte sider på Facebook, så bliver de eksponeret for mine annoncer. 

Jeg har også fået mig fortalt, at budgettet til annoncekampagner spiller en stor rolle. Jeg har selv valgt et budget, som lyder på 11$ om dagen – og samtidig har jeg gjort, så jeg ikke betaler mere end 79$ om ugen. Det er et midlertidigt budget, som kan ændres senere.