Børneplakater

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Plakater til børn er det nye sort, hvis du spørger mig. Det er virkelig blevet populært, at have plakater på børneværelset i dag. Både for de helt spæde og for teenagerne. Der har været et stort boom i efterspørgslen det seneste års tid, hvilket også kan ses på salgstallene. Det er specielt retro- og børneplakater, der er blevet populære. Jeg har været inde forbi plakat butikken Permild & Rosengreen, som er en anerkendt og populær butik i København, nærmere bestemt Frederiksberg.

Det første der springer i øjnene når man træder ind i butikken, er et overvældende udvalg af plakater. Jeg fik mig en god snak med bestyreren, som bekræftede min teori omkring, der har været en markant fremgang i efterspørgslen på plakater. Det var specielt kategorien børneplakater, hvor de har set det største spring i efterspørgslen. Jeg tror det handler om forældre i dag, i højere grad end tidligere går op i, at indrette børneværelset. De børn som får deres eget værelse, når de bliver gamle nok, eller deler med en søskende, er den oplagte målgruppe. Det kunne være børn i alderen 8-18 år, der har sit eget værelse og bor hjemme. Når man har den alder, er det meget vigtigt, at det er sejt eller populært blandt vennerne, at have plakater. Det er en alder hvor det er vigtigt med social anerkendelse. Men i og med det er moderne, at have plakater i øjeblikket, så vil børnene også gerne have det. Derfor ser vi i øjeblikket en stigning i både efterspørgsel og salg af plakater til børn.  

Retro- og design plakater  

Det er ikke kun børneplakaterne der er yderst moderne i disse tider, det er plakater til voksne også. Hos Permild & Rosengreen sælger de mange retro- og design plakater til voksne. Det er ikke nogen ny trend, det ældre publikum har altid været interesseret i plakater. Men i øjeblikket er det specifikt retro- og design plakater, som de voksne vil have. Det har i nogle år været moderne, med antikke og rustikke møbler og pynt i de danske hjem. Det har også smittet af på plakat salget. Det er specielt de retro plakater med gamle reklamer, som er meget moderne. Det er reklamer for f.eks. B&O, Carlsberg og Wonderful Copenhagen. Tendensen i markedet, ser ud til at blive ved noget tid endnu.

Det er ikke til, at sige hvornår tendensen vender eller hvad der bliver moderne næste gang. Der bliver solgt mange plakater, med design motiver af diverse byer fra Danmark. I Permild & Rosengreen ser de denne tendens, bliver endnu større i fremtiden. Jeg tror også personligt selv, der kunne komme en bølge med udenlandske byer også. Lige nu, er det de store byer i Danmark, som er populære. Jeg tror også folk kunne være interesseret i, at få nogle med udenlandske byer, hvor de måske har været på ferie.

Ville du være interesseret i en design plakat med en udenlandsk by, som f.eks. Paris eller London?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *